[ad_1]

یک مطالعه اخیر درباره عواملی که می توانند اثر بخشی واکسن ویروس کرونا ویروس Covid-19 را کاهش دهند ، هشدار داد ، بنابراین آنها چه هستند ، چه توصیه هایی برای بهبود اثر بخشی واکسن و نحوه آماده سازی برای واکسیناسیون چیست؟

این مطالعه توسط محققان دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شده و در ژورنال منتشر شده استتوسعه علوم اجتماعی و انسانی(علوم اجتماعی و علوم انسانی پیشرفته) ، در مورد پیش آماده سازی ، هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است (یعنی هنوز توسط سایر محققان و دانشمندان بررسی نشده است).

بررسی این مطالعه عوامل اصلی روانشناختی و رفتاری را که می توانند در پاسخ سیستم ایمنی بدن به واکسن تأثیر بگذارند ، روشن می کند و نتایج برای واکسن های مختلف خلاصه می شود و سپس احتمالاً با واکسن در حال ظهور ویروس کرونا همراه است که با نام علمی “SARS Cove” همراه است. 2 “-COV-2).

محققان می گویند واکسن ها علیه ویروس کرونا ، اگرچه بسیار مثر هستند ، اما این عوامل روانشناختی و رفتاری می توانند بر مدت زمان لازم برای ایجاد ایمنی محافظتی و همچنین در مدت زمان ایمنی بدن تأثیر بگذارند.

به طور خلاصه ، غذاهای زیر ممکن است در تضعیف پاسخ بدن به واکسن نقش داشته باشند ، یعنی:

1- غذاهای ناسالم سرشار از چربی.

2- قندهای تصفیه شده.

3- غذاهای فرآوری شده.

از نظر عادات ، این عادات می توانند پاسخ بدن به واکسن را تضعیف کنند:

1- کمبود خواب.

2- بی حالی.

در زیر جزئیات آورده شده است.

تغذیه چگونه بر اثربخشی واکسن ها تأثیر می گذارد؟

طبق تحقیقات قبلی ، یک رژیم غذایی معمول می تواند عامل مهمی در اثربخشی واکسن ها باشد ، به عنوان مثال ، رژیم غذایی غربی که دارای چربی زیاد ، قندهای تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده است ، مسئول اپیدمی التهاب مزمن و چاقی است. التهاب در بین افراد چاق بیشتر است ، تا حدی به این دلیل که سلول های چربی می توانند سیگنال های التهابی را افزایش دهند ، که توانایی سیستم ایمنی بدن را برای ایجاد یک پاسخ موثر به چالش های ایمنی کاهش می دهد.

در مقابل ، میکروارگانیسم های روده در پاسخ واکسن نقش دارند. به عنوان مثال ، دریافت فیبر در رژیم غذایی باعث افزایش بیشتر باکتری هایی مانند بیفیدوباکتریا می شود که اسیدهای چرب زنجیره کوتاه تولید می کنند و می توانند پاسخ های آنتی بادی را بهبود بخشند.

پرخوری اغلب در مواقع استرس است ، به ویژه غذاهای غنی از انرژی ، که باعث افزایش وزن می شود.

پس از یک ماه حبس اجباری در شمال ایتالیا ، افراد چاق گزارش کردند که به طور متوسط ​​حدود 3.3 کیلوگرم (حدود 1.5 کیلوگرم) اضافه وزن دارند ، زیرا این امر با مصرف مواد غذایی ناسالم ، افزایش اضطراب ، علائم افسردگی و کاهش ورزش همراه است.

همچنین نگرانی هایی وجود دارد که تعطیلی مدارس به دلیل شیوع همه گیر باعث سو mal تغذیه و افزایش وزن در کودکان شود.

علاوه بر این ، سو mal تغذیه که در افراد مسن معمول است ، ممکن است پاسخ واکسن بزرگسالان را به خطر بیندازد.

نمودار زیر 9 مورد از رایج ترین علائم ویروس تاج را نشان می دهد و برای یافتن لیست دقیق علائم عفونت تاج ، بر روی این لینک کلیک کنید.

خواب چه تاثیری بر اثربخشی واکسن ها دارد؟

در طی شیوع Covid-19 در فوریه سال 2020 ، داده های یک نظرسنجی عمومی چین نشان داد که 20٪ از ویژگی های بی خوابی برخوردارند و همین درصد بیش از یک ساعت را در رختخواب بیدار بود.

خواب تأثیر قابل توجهی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد ، زیرا افرادی که مرتباً از خواب بی بهره هستند ، نه تنها در معرض خطر زیاد پاسخ ندادن به واکسن قرار دارند ، بلکه در معرض خطر ابتلا به بیماری های جدی نیز هستند. ارتباط بین خواب آشفته و پاسخهای کم آنتی بادی در بسیاری از مطالعات ثبت شده است.

به عنوان مثال ، مطالعه ای در رابطه با کمبود چند ساعت خواب و تولید آنتی بادی های کمتر پس از دریافت واکسن آنفولانزا وجود دارد.

از طرف دیگر ، بی خوابی با توجه به اپیدمی Covid-19 یک مشکل اساسی است ، زیرا یک گروه کاری از آکادمی درمان شناختی رفتاری اروپا توصیه های عملی برای مقابله با مشکلات خواب در خانه ارائه داده است. برای به اشتراک گذاشتن نگرانی ها ، محدود کردن قرار گرفتن در معرض اخبار Covid-19 و حفظ خواب منظم و بیدار شدن از خواب ، علاوه بر سایر نکات مربوط به خواب ، ارتباط برقرار کنید.

فعالیت بدنی و ورزش چه تاثیری در اثربخشی واکسن ها دارد؟

فعالیت بدنی باعث تحریک سیستم ایمنی قوی تر و پاسخ بهتر واکسن می شود. مطالعات نشان می دهد افرادی که از نظر جسمی متناسب هستند پس از واکسیناسیون پاسخ ایمنی بهتری دارند.

سازمان بهداشت جهانی 150 دقیقه در هفته ورزش متوسط ​​مانند پیاده روی یا 75 دقیقه در هفته ورزش با شدت بالا مانند آهسته دویدن را توصیه می کند.

دستیابی به این دستورالعمل ها با 17٪ کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، 23٪ کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی و 26٪ کاهش ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است.

محققان می گویند بیماری همه گیر Covid-19 و استرس مربوط به آن ، باعث ضعف رفتار بهداشتی می شود ، که به نوبه خود منجر به وخیم شدن سلامت روحی و جسمی می شود ، در یک حلقه معیوب که در نهایت باعث افزایش وزن می شود.

از قضا ، سبک زندگی در طی یک بیماری همه گیر ، از جمله استرس روانی ناشی از بسته شدن ، از دست دادن شغل و ترس از بیماری ، ممکن است اثر واکسن کرونا را کاهش دهد.

چگونه برای واکسن آماده شویم؟

1- ابتدا به پزشک خود مراجعه کنید.

2- یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید که شامل سبزیجات و میوه ها باشد و سرشار از فیبر غذایی باشد.

3- از غذاهای ناسالم ، فرآوری شده و سرشار از چربی و شکر دوری کنید. این برای سلامت کلی شما مفید است و خطر چاقی را کاهش می دهد ، که با افزایش خطر عوارض ناشی از هر بیماری از جمله “Covid-19” همراه است.

4- متناسب با سن و شرایط سلامتی خود ورزش کرده و تمرین کنید و با پزشک مشورت کنید.

5- خواب کافی داشته باشید ، به طور متوسط ​​8 ساعت خواب بدون وقفه و آرام و با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا نیازهای خواب با توجه به سن ممکن است متفاوت باشد.

6- استرس را کاهش دهید اگر احساس اضطراب و افسردگی می کنید ، مناسب است که با پزشک مشورت کنید ، به خصوص اگر این امر بر خواب و رژیم شما تأثیر بگذارد.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *